Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Rezerv Alanında Dubleks Daire Sahipleri Büyük Mağduriyet İçerisinde!

Saadet Partili Çalışkan TBMM’de İsyan Etti:
“Rezerv Alanında Dubleks Daire Sahipleri Büyük Mağduriyet İçerisinde!”

Saadet Partili Çalışkan TBMM'de İsyan Etti: 
"Rezerv Alanında Dubleks Daire

Saadet Partisi Hatay Milletvekili Necmettin Çalışkan, TBMM Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada deprem bölgesindeki en büyük sorunlardan biri haline gelen “rezerv alan” uygulamalarındaki mülkiyet ve hak sahipliği karmaşasını gündeme taşıdı. Depremin üzerinden üç buçuk yıl geçmesine rağmen belirsizliklerin sürdüğünü vurgulayan Çalışkan, “Kim hak sahibi, kim değil; kim nereden daire alacak belli değil” diyerek yetkililere tepki gösterdi.

Deprem felaketinin ardından Hatay başta olmak üzere bölgede ilan edilen rezerv yapı alanlarındaki mülkiyet sorunları büyümeye devam ediyor. Saadet Partisi Hatay Milletvekili Necmettin Çalışkan, Meclis kürsüsünden yaptığı konuşmada, özellikle dubleks daire sahiplerinin yaşadığı derin mağduriyete dikkat çekti.

“İmar Affından Yararlanan da Yararlanmayan da Mağdur”

Milletvekili Çalışkan, süreç içerisinde vatandaşların kendi imkanlarıyla çözüm üretmeye çalıştığını ancak her iki senaryoda da mağduriyetin kaçınılmaz olduğunu ifade etti. Rezerv alanlarındaki dubleks mülk sahiplerinin durumunu çarpıcı bir örnekle açıklayan Çalışkan şunları söyledi: “Rezerv alanında mülkiyet sahibi dubleks daire sahipleri büyük bir mağduriyet içerisinde. Bunlardan kimisi imar affından yararlanarak dairesini böldü, ayrı elektrik aboneliği aldı, iki hak sahibi oldu; kimisi de dairesini bölmedi, hak sahibi olmadı. Böyle biliyor vatandaş. Oysa her iki dubleks daire sahipleri de şu an mağduriyet yaşıyor.”

“Bakanlık Yetkilileri Söz Verdi ve Ortadan Kayboldu”

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yetkililerinin geçtiğimiz haftalarda Hatay’da vatandaşlarla bir araya geldiğini hatırlatan Çalışkan, verilen sözlerin havada kaldığını belirtti. Sorunların çözümü noktasında somut bir adım atılmadığını savunan Hatay Milletvekili, eleştirilerini şu sözlerle sürdürdü:

“Geçtiğimiz haftalarda Çevre, Şehircilik Bakanlığı yetkilileri Antakya Müze Hotel’de toplantı yaptı, bu vatandaşlarımızın mağduriyetlerini dinledi. ‘Hepsini çözeceğiz’ diye söz verdi, sonra ortadan kayboldu.”

“Tam Üç Buçuk Yıl Geçti, Belirsizlik Sürüyor”

Depremin ardından geçen uzun süreye rağmen mülkiyet hakkı, hak sahipliği ve yeni konutların teslim süreçlerine dair hiçbir netliğin bulunmadığını ifade eden Necmettin Çalışkan, bölge halkının sabrının tükendiğini vurgulayarak konuşmasını şu soruyla tamamladı:

“Tam üç buçuk yıl geçti; kim hak sahibi, kim değil; kim nereden daire alacak, kim almayacak… Hâlâ bunların sorununu yaşıyoruz.”

Rezerv alan yasasındaki boşluklar ve bürokratik belirsizlikler nedeniyle Hatay halkının mülksüzleşme korkusu yaşadığını belirten Çalışkan, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nı acilen net ve adil bir çözüm planı açıklamaya davet etti.

 

Reklamı Geç
interstatik reklam


sanalbasin.com üyesidir